دیگر آن خنده‌ی زیبا به لب مولا نیست
همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست
قطره‌ی اشک علی تا به ته چاه رسید
چاه فهمید که کسی همچو علی تنها نیست
 
 
دل از غم فاطمه توان دارد، نه
و ز تربتِ او کسی نشان دارد، نه
آن تربتِ گمگشته به بَر، زوّاری
جز مهدی صاحب الزمان دارد، نه
 
 
 
 

برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:, | 17:2 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 بهمن 1393برچسب:, | 9:9 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:, | 20:50 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:, | 20:49 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:, | 20:40 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:, | 20:37 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:, | 20:31 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

یکی از نام های روز قیامت روز جزاست.یعنی روزی که هیچ کار خوب و بدی 

 

نادیده گرفته نمیشودو برای هر کاری هر قدر هم کوچک باشد پاداش یا 

 

مجازاتی مناسب ان در نظر گرفته میشود. برای اینکه علت این نام گذاری 

 

را بدانید بهتر است به احادیث زیر توجه کنید:

 

کسی که روزه میگیرد در روز قیامت به سپری تبدیل میشود که اتش را از 

 

او دور میکند.

 

بهترین انسان ها در روز قیامت کسانی هستند که به پدر و مادر خودخوبی

 

کرده اند.

 

کسی که از کار های بد دیگران در حق خودش گذشته باشد و ان هارا 

 

ببخشد خداوند عذاب اتش را از او دور میکند.

 

انسان متکبر و مغرور در روز قیامت مانند مورچه ای کوچک محشور میگردد.

 

کسی که همسایه هایش را اذیت کند خداوند بهشت را بر او حرام میکند

 

و جایگاهش را اتش قرار میدهد.

 

نتیجه دروغ گفتن خواری در دنیا و عذاب اخرت است .

 

همانطور که میبینیم وضعیت هر کسی در روز قیامت متناسب با اعمالی 

 

است که در دنیا انها را انجام داده است. بنابراین همه ما از همین حالا 

 

میتوانیم با توجه به اعمال خود در این دنیا وضعیتمان را در قیامت پیش بینی

 

کنیم. راستی شما دوست دارید در ان روز چگونه باشید؟؟؟؟


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 18:36 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

روزی امام صادق (ع)به شاگردان خودتفسیر ایاتی از قران را می اموخت.

 

هنگام غذا خوردن شد . بعد از تمام شدن غذا برخی گفتند تا کنون غذایی به

 

این پاکیزگی و لذیذی نخورده بودیم . یکی از حاضران گفت:در روز قیامت بر 

اساس ایه ی:

 

 

ثم لتسالن یو مئذ عن النعیم

 

پس در ان روز درباره نعمت از شما سوال خواهد شد .

 

از این غذایی که نزد فرزند پیامبراکرم (ص)خوردیم از ما سوال خواهد شد.

 

امام صادق (ع)فرمود:

 

خداوند کریم ترو شانش بالاتر از ان است که طعامی به بنده اش بدهد و 

 

ان را برایش حلال و گوارا سازد .ان گاه از ان باز خواست نماید .بلکه منظور

 

از نعیم در این ایه تنها نعمت محمد و ال محمد (ص)است که به شما 

 

ارزانی داده شده است .در روز قیامت درباره نعمت ولایت ما اهل بیت از 

 

شما سوال خواهد شد.

 

این داستانبرگرفته از سوره تکاثر ایه 8 وتفسیر برهان ج5و ص 746.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 18:34 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

پشیمانی انسان عجول از همه بیشتر است زیرا عقل او وقتی به سراغش میاید که دیگر کار از کار گذشته است...  

                              

                                پیامبر اکرم

 


 


 

  1. برای اینکه کسی را به درستی بشاسید تنها به طولانی بودن رکوع و سجود نمازش نگاه نکنید بلکهبه راستگویی و امانت داری او بنگرید.کسی که زبانش راستگو باشد اعمالش نیز پاک خواهد شد...

 

                                          

                               امام صادق (ع)


 



  1. سه خصوصیت است که اگر در کسی باشد منافق است:هر چند نماز بخواند روزه بگیرد و خودش را مسلمان بداند:خیانت در امانت دروغ گویی و پیمان شکنی...

 

 

                               حضرت محمد(ص)

  


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 18:27 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

شهید جعفر سعیدی پس از 31 سال به آغوش خانواده بازگشت


پیکر پاک شهید جعفر سعیدی پس از 31 سال به آغوش خانواده اش در استان قزوین بازگشت.
 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، در جریان تفحص پیکر های مطهر شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین و بر اساس انجام آزمایش تشخیص هویت پیکر پاک شهید جعفر سعیدی اعزامی از قزوین شناسایی و به آغوش خانواده اش بازگشت.

شهید جعفر سعیدی در سال 1348 در روستای نیکوئیه از توابع شهرستان تاکستان متولد و در سال 1362 از سوی بسیج به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در هفتم اسفند 62 در هویزه منطقه دشت آزادگان به شهادت رسیده بود و از آن زمان تا کنون اثری از پیکرش به دست نیامده بود.

شهید جعفر سعیدی مجرد و دارای تحصیلات سوم ابتدایی بود که خانواده این شهید عزیز بعد از سی و یک سال چشم انتظاری پیکر این شهید به آغوش می کشند.

....

....

....

....

....

....

....

....

سلام عمو جونم....خوبی؟؟؟میدونی چه قدر منتظر بودیم که یه خبری ازت بشه؟؟؟؟ ولی بالاخره امام حسین(ع) جواب دعامامو داد.......عمو جعفرم خوش اومدی........


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 11:9 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

روزی امام موسی کاظم(ع) در اطراف شهر به مرد فقیر، ژنده پوشی برخورد. نزدیک رفت و سلام کرد و با وی ساعتی به گفت‌وگو پرداخت و به او فرمود: حاضر است نیازش را برآورد. اطرافیان به حضرت گفتند: ای فرزندرسول خدا(ص) ! چرا با چنین اشخاصی به گفت و گو می‌نشینی و در صدد رفع نیاز آنها بر می آیی، در حالی که آنها در خور آن نیستند و هیچ‌گاه نمی توانند کمک متقابلی به شما بکنند. امام(ع) فرمود: او هم‌نوع ما، هم‌شهری، و هم‌کیش ما است و چه بسا روزی ما نیازمند او شویم و پاسخ نیاز خود را از او بخواهیم.

Fardayesabz-Emam kazem 309091


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, | 13:15 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

روش زندگي با مردم : با مردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوي شما آيند. (حكمت 10)



روش برخورد با دشمن:
اگر بر دشمنت دست يافتي، بخشيدن او را شكرانة پيروزي قرار ده. (حكمت 11)



آيين دوست يابي : ناتوان ترين مردم كسي است كه در دوست يابي ناتوان است، و از او ناتوان تر آن كه دوستان خود را از دست بدهد. (حكمت 12)

 


روش استفادة از نعمت ها :چون نشانه هاي نعمت پروردگار آشكار شد، با ناسپاسي نعمت ها را از خود دور نسازيد. (حكمت 13)



روش ياري كردن مردم :
از كفارة گناهان بزرگ، به فرياد مردم رسيدن، و آرام كردن مصيبت ديدگان است.(حكمت 24)



ترس از خدا در فزوني نعمت ها
: اي فرزند آدم ! زماني كه خدا را مي بيني كه انواع نعمت ها را به تو مي رساند تو در حالي كه معصيت كاري، بترس.(حكمت 25)



اعتدال در بخشش و حسابرسي :
بخشنده باش اما زياده روي نكن، در زندگي حسابگر باش اما سخت گير مباش. (حكمت 33)



ضرورت ترك آداب جاهلي :
(در سر راه صفين دهقانان شهر انبار تا امام را ديدند پياده شده، و پيشاپيش آن حضرت مي دويدند. فرمود: چرا چنين مي كنيد؟ گفتند: عادتي است كه پادشاهان خود را احترام مي كرديم، فرمود: )به خدا سوگند ! كه اميران شما از اين كار سودي نبردند، و شما در دنيا با آن خود را به زحمت مي افكنيد و در آخرت دچار رنج و زحمت مي گرديد، و چه زيانبار است رنجي كه عذاب در پي آن باشد، و چه سودمند است آسايشي كه با آن، امان از آتش جهنم باشد.(حكمت 37)

 


ارزش ها و آداب معاشرت با مردم
: به فرزندش امام حسن فرمود: پسرم ! چهار چيز از من ياد گير (در خوبي ها)، و چهار چيز به خاطر بسپار (هشدارها)، كه تا به آنها عمل مي كني زيان نبيني:



الف- خوبي ها

1- همانا ارزشمند ترين بي نيازي عقل است، 2- و بزرگ ترين فقر بي خردي است، 3- و ترسناك ترين تنهايي خود پسندي است، 4- و گرامي ترين ارزش خانوادگي، اخلاق نيكوست.



ب- هشدارها

1- پسرم ! از دوستي با احمق بپرهيز، چرا كه مي خواهد به تو نفعي رساند اما دچار زيانت مي كند.



2- از دوستي با بخيل بپرهيز، زيرا آنچه را كه سخت به آن نياز داري از تو دريغ مي دارد.



3- و از دوستي با بدكار بپرهيز، كه با اندك بهايي تو را مي فروشد.



4- و از دوستي با دروغگو بپرهيز، كه او به سراب ماند، دور را به تو نزديك، و نزديك را دور مي نماياند.(حكمت 38)

 



جايگاه واجبات و مستحبات
: عمل مستحب انسان را به خدا نزديك نمي گرداند اگر به واجب زيان رساند.(حكمت 39)

منتخب سخنان امام علی (ع)


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, | 13:14 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 20:9 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, | 11:11 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

شیطان دچار درد شدید در سر میشود

و باز کردن

قرآن

، شیطان را تجزیه می کند

و با

خواندن

قرآن ، به حالت غش فرو میرود..

و خواندن

قرآن

باعث در اغما رفتنش میشود؟؟؟؟

و آیا

شما

می دانید که هنگامی که می خواهید

این

پیام

را به دیگران ارسال کنید ،

شیطان سعی

خواهد

کرد تا شما را منصرف کند؟؟؟؟

فریب

شیطان

را نخور!!!!!

پس این حق را دارید

که

این پست رو کپی کنید


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:48 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

خوردني ها و نوشيدني ها و ميوه ها در قرآن

1. چه خوردني ها و نوشيدني ها و ميوه هايي در قرآن آمده است؟

انار، انجير، پياز، خرماي تازه، خيار چنبر، زيتون، سبزي خوردن، سير،عدس، كدو، گوشت، ماهي، موز، ميوه و نان در قرآن آمده است.

2. از انار در كجا ياد شده است؟

از انار (رمان) 3 بار در سوره هاي انعام و رحمن ياد شده است.

3. از انجير چند بار در قرآن ياد شده است؟

از انجير(تين) يكبار در سوره تين نام برده شده است.

4. از انگور چند بار در قرآن ياد شده است؟

11بار در سورههاي بقره، انعام، رعد، نحل، كهف و ... ياد شده است.

5. به پيار در كجا اشاره شده است؟

از پياز( بصل) در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.

6. از خرماي تازه جند بار ياد شده است؟

از خرماي تازه(رطب) در سوره مريم آيه 25 ياد شده است.

7. از خيار چنبر در كجا ياد شده است؟

از خيار چنبر در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.(قثائ ًا)

8. زيتون چند بار در قرآن آمده است؟

از زيتون 6 بار در سوره هاي انعام، نور و ... ياد شده است.

9. از سبزي خوردن در كجا ياد شده است؟

از سبزي خوردن يكبار در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.(بقل)

10. از سير در كجا ذكري به ميان آمده است؟

از سير يكبار در آيه 61 سوره بقره ياد شده است.

11. از عدس جند بار نام برده شده است؟

از عدس يكبار در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.

12. از عسل در در كجا ياد شده است؟

از عسل 2 بار در سوره هاي نحل و محمد ياد شده است.

13. از كدو دركجا ذكري به ميان آمده است؟

از كدو يكبار در سوره صافات آيه 146 ياد شده است.

14. از گوشت در كجا ياد شده است؟

(لحم) 12 بار در سوره هاي بقره، مائده، انعام، نحل ياد شده است.

15. از ماهي در كجا ياد شده است؟

(حوت)5 بار در سورههاي اعراف، كهف، صافات، قلم ياد شده است.

16. از موز در كجا ياد شده است؟

از موز يكبار در سوره واقعه آيه 29 ياد شده است

17. از ميوه در قرآن كجا ياد شده است؟

از ميوه 14 بار در سوره هاي مومنون، يس، ص، و ... ياد شده است.

18. از نان چند بار در قرآن ياد شده است؟

از نان يكبار در سوره يوسف آيه 32 ياد شده است.

19. نام ميوه اي كه سوره اي در قرآن بنام اوست كدام است؟

سوره تين و به معناي انجير است.

20. خداوند در قرآن به چه ميوه هايي قسم ياد كرده است؟

خداوند به انجير و زيتون در سوره تين قسم ياد نموده است.

21. بهترين نوشيدني كه در قرآن از آن نام برده شده چيست؟

شير می باشد كه در آيه 61 سوره نحل به آن اشاره شده است.

22. بهترين خوردني كه در قرآن از آن نام برده شده چيست؟

عسل می باشد كه در آيه 69 سوره نحل به آن اشاره شده است.

23. در كدام يك از آيه هاي قرآن نام پنج نوع خوردني آمده است.؟     

در آيه 60 سوره بقره به پنج خوردني (تره، پياز، خيار، عدس و سير)اشاره شده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:47 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

 معرّفى الگو و اسوه[1] در قرآن کریم، اختصاص به نمونه‌‌هاى خوب ندارد، بلکه‏ افراد بدعاقبت و منحرف را با ویژگی‌‌هایی که دارند، نیز معرّفى می‌‌کند تا عبرتى براى مردم باشند، و به دوری از آنها یا هدایتشان دستور می‌‌دهد.

به ‌طور کلّی؛ قرآن غضب‌شدگان و کسانی را که مورد قهر الهى هستند، قارون‌‌ها، فرعون‌‌ها، منافقان، طاغوت‌‌ها، متجاوزان و ظالمان بیان کرده و الگوهاى منحرف را هوا پرستان، مشرکان و کسانى که حکومت نااهلان را می‌‌پذیرند و به سراغ غیر خدا می‌‌روند و نافرمانى الهى دارند، معرّفى کرده است.[2]

در این‌جا به عنوان نمونه چند مورد معرفی می‌‌شود:

الف. غضب‌شدگان و گمراهان: «راه کسانى که آنان را مشمول نعمت خود ساختى نه کسانى که بر آنان غضب کرده‌اى و نه گمراهان»؛[3] این آیه راه مستقیم و درست را، راه کسانى معرّفى می‌‌کند که مورد نعمت الهى واقع شده‌‌اند و عبارت‌اند از: پیامبران، صدّیقین، شهدا و صالحان.[4] اما از آن سو، ما را از خطر کجروى و قرار گرفتن در خطوط انحرافى باز می‌‌دارد. و با گفتن آن در نمازها از خداوند می‌‌خواهیم ما را در مسیر غضب‏شدگان و گمراهان قرار ندهد. پس، لازم است بشریّت در مسیر تکامل معنوی خویش، کسانی که مورد غضب الهی قرار گرفته و جزو گمراهان هستند، پیشوا و مقتدای خود قرار ندهد.

ب. خیانت‌کاران: همسر لوط و نوح، به ‏رغم حضورشان در کنار پیامبران الهى، نمونه‌‌های قابل تأمّل در کفر و خیانت هستند؛[5] چنان‌که در قرآن کریم می‌‌خوانیم: «خداوند براى کسانى که کافر شده‌اند به همسر نوح و همسر لوط مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستى دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولى به آن دو خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودى به حالشان (در برابر عذاب الهى) نداشت...».[6]

ج. آیاتی که «لاتطع»، «لاتطیعوا» و «لاتتّبع» در آن آمده، الگوهاى منفى را معرّفی می‌‌فرماید؛[7] مانند:

1. کافران و منافقان: «وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقین»؛[8] و از کافران و منافقان اطاعت مکن!

2. اسراف کاران: «وَ لا تُطیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفین»؛[9] و فرمان اسراف کاران را پیروى نکنید!

3. فسادکنندگان: «وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»؛[10] و از روش مفسدان، پیروى منما!


منبع :واحد دار القرآن تبیان زنجان-

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:44 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

همه کارشناس مسائل اجتماعی شده اند و پای صحبت هر کسی می نشینی میتواند ساعت ها از در و دیوار و مردم و مسئولین انتقاد کند و به همه بفهماند که من هم از مسائلی که در اطرافم می گذرد سر در می آورم و میتوانم آنها را درک کنم و شاید آنها را به چالش بکشانم .

 
اما در این میان مشکلی که وجود دارد و دامن گیر خیلی از ما شده این است که نقش خودمان را در مشکلات جامعه نادیده میگیریم بدین معنا که هر جامعه ای خواه ناخواه با مشکلات زیادی مواجه است که میتوان علت های مختلفی را برای آن به تصویر کشید اما در کنار همه این مشکلات خود ما هم در صورتی که عملکرد بدی در جامعه داشته باشیم میتوانیم علت به وجود امدن بسیاری از مشکلات شویم .
 
نکته قابل توجه در این میان این است که قبل از اینکه از هر چیزی خواه جامعه و خواه مسئولین و خواه اطرافیان خود انتقادی بکنیم کمی به کارهای خودمان بیندیشیم که آیا عملکرد من هم در جامعه تاثیر دارد یا خیر ؟و اگر من کاری که با قانون و اخلاق و دین مخالف است انجام بدهم آیا این عملکرد بد من هم می تواند سبب بروز بعضی از مشکلات شود ؟
 
جواب این سوال کاملا روشن است که افراد در جامعه به مثابه اعضای یک جامعه هستند و عملکرد فردی چه خوب و چه بد میتواند در جامعه موثر باشد و جامعه را به سوی خوبی ها و یا به دره سقوط و هلاکت راهنمایی کند .
 
پس حال که عملکرد ما اینقدر در جامعه موثر است بیایید همه کارهای خودمان را به نحو احسن و جامع و کامل و بدون هیچ نقص و عیبی انجام دهیم چرا که ما خداوندی داریم که همه کارهای خود را به نحو احسن انجام میدهد و بارها فرموده است :
 
1)بهترین سرگذشت ها را بیان می کند :
(نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِما أَوْحَیْنا إِلَیْكَ هذَا الْقُرْآن:ما نیكوترین سرگذشت را به موجب این قرآن كه به تو وحى كردیم، بر تو حكایت مى‏كنیم)( یوسف : 3)
 
2)بهترین بیان را دارد :
(وَ لا یَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلاَّ جِئْناكَ بِالْحَقِّ وَ أَحْسَنَ تَفْسیراً: و براى تو مَثَلى نیاوردند، مگر آنكه [ما] حق را با نیكوترین بیان براى تو آوردیم.)( الفرقان : 33)
 
3)بهترین آفریدگار است:
(الَّذی أَحْسَنَ كُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسانِ مِنْ طین: همان كسى كه هر چیزى را كه آفریده است نیكو آفریده، و آفرینش انسان را از گِل آغاز كرد.)( السجدة : 7)
4)بهترین سخن را نازل کرده است :
(اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدیثِ : خدا زیباترین سخن را نازل كرده است)( الزمر : 23)
 
حال خداوندی که تمام کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام میدهد از ما خواسته است تا ما هم کارهایمان را به نحو احسن انجام دهیم و فرموده است :
 
(وَ هُوَ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فی‏ سِتَّةِ أَیَّامٍ وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا: و اوست كسى كه آسمانها و زمین را در شش هنگام آفرید و عرش او بر آب بود، تا شما را بیازماید كه كدام‏یك نیكوكارترید)( هود : 7)
پس برای اینکه موفقیت را دریابید یکی از پسوردهای مهم برای ورود در سرزمین موفقیت این است که همه کارها را به نحو احسن انجام دهید :
 
1)در تصرفات و فعالیت های اقتصادی به بهترین شکل عمل کنید:

(وَ لا تَقْرَبُوا مالَ الْیَتیمِ إِلاَّ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ حَتَّى یَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَ أَوْفُوا الْكَیْلَ وَ الْمیزانَ بِالْقِسْط: و به مال یتیم -جز به نحوى [هر چه نیكوتر]- نزدیك مشوید، تا به حد رشد خود برسد. و پیمانه و ترازو را به عدالت، تمام بپیمایید)( الأنعام : 152)

 

2)با مخالفان خود با بهترین روش بحث کنیم :

(ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن: با حكمت و اندرز نیكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به [شیوه‏اى‏] كه نیكوتر است مجادله نماى.)( النحل : 125)

 

3)بهترین سخنان را قبول کنیم:

(الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ : به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏كنند؛ اینانند كه خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان.)( الزمر : 18)

 

4)در روابط اجتماعی به بهترین شکل برخودر کنیم :

(وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَكَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ:و نیكى با بدى یكسان نیست. [بدى را] به آنچه خود بهتر است دفع كن؛ آنگاه كسى كه میان تو و میان او دشمنى است، گویى دوستى یكدل مى‏گردد.)( فصلت : 34)

برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:43 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

)    طبقه ی اول مخصوص منافقان" است و اینان بدترین گروه از جهنمیان میباشند .

2)     طبقه ی دوم  لظی" نام دارد ,که  جایگاه اشقیا میباشد .

3)    طبقه ی سوم حطمه" است که تهمت زنندگان و عیب جویان ومال اندوزان را در خود جای داده است.

4)    طبقه ی چهارم سقر" نام دارد که  جایگاه کافر و منکر و تارکین نماز و کسانی که از مساکین دستگیری نکردند , است .و عموم جهنمیان از این در میگذرند.

5)    طبقه پنجم جحیم" است که در ان تجاوزکاران سکونت داده میشوند .

6)    طبقه ی ششم سعیر" نام دارد وجایگاه سرپیچی کنندگان از خداوند است.

7)    هاویه طبقه ی هفتم جهنم است و نصیب کسی میشود که اعمال میزان شده اش کم باشد.وباید ۷۰ سال در جهنم توقف کند.

(منبع: کتاب گذشته و اینده ی جهان نوشته ی بی ازار شیرازی )


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:42 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

* اگر کلمه یکتا که در عربی واحد میشود را در ابجد حساب نماییم، عدد نوزده به دست خواهد آمد.
* جمع حروف بسم الله الرحمن الرحیم نوزده میشود.
* اولین سوره ای که نازل شد سوره مبارکه علق بود که از آخر قرآن نوزدهمین سوره از قرآن میباشد. 
* سوره علق نوزده آیه دارد. 
* در قرآن همه ی سوره ها دارای بسم الله الرحمن الرحیم میباشند به جز سوره توبه. اگر ما 114 سوره داشته باشیم 113 سوره از آن دارای بسم الله الرحمن الرحیم میباشد که این عدد بر 19 تقسیم پذیر نیست، ولی اگر شما نوزده سوره بعد از سوره توبه به پیش روید، به سوره ای میرسیم که یک (بسم الله الرحمن الرحیم) اضافه دارد (سوره ی نمل) و در نتیجه ما 114 بسم الله الرحمن الرحیم خواهیم داشت . 
* و بسیار بسیار نشانه ها ی دیگر. 
 * کلمه “الله“ 2698 مرتبه در قرآن تکرار شده که مضربی از عدد 19 است (142 * 19 ) و تعداد حروف “بسم الله الرحمن الرحیم“ نیز 19 مورد می باشد. مسئله جالب اینکه در سوره اخلاص بعد از “قل هو الله احد “ جمله “ الله الصمد“ آمده در صورتی که اگر “هو الصمد“ می آمد ، جمله صحیح بود. از نظر دسترو زبانی باید “هو “ می آمد اما با این حال “الله“ آمده است ، اگر بجای “الله“ “هو“ می آمد ، سیستم ریاضی قران بهم می ریخت و این مسئله شباهت زیادی دارد به همان “اخوان“ و “قوم“ در سوره “ق“.

* مورد جالب دیگر در سوره مریم حروف مقطعه کهیعص می باشد که بصورت حروف آغازین آمده است ، این حروف در سوره مریم ، بصورت جداگانه ، با این تعداد بکار رفته اند: حرف “ک“ 137 مرتبه، حرف “ه“ 168 مرتبه ، حرف “ی“ 345 مرتبه ، حرف “ع“ 122 مرتبه، حرف ص“ 26 مرتبه. جمع این ارقام به این صورت است:

* 345+ 168+137+122+26= 897 که مضروب عدد 19 می باشد (42*19) یعنی مجموع تکرار حروف پنجگانه (ک، ه ، ی ، ع ، ص،) سوره مریم (سوره شماره 19) علاوه بر آنکه برعدد 19 (تعداد حروف بسم الله الرحمن الرحیم ) قابل تقسیم است، بر عدد 14 (که تعداد حروف مقطعه است) نیز قابل تقسیم می باشد(798=57*14).


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:41 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

 

1.متداولترین نام
 متداولترین نام در دنیا محمد است.

2.نماز مستحبی
نماز مستحبی را می توان هم در حال راه رفتن و هم سواری خواند گر چه رو به قبله هم نباشی.

3.سجده
سجده بر توتون جایز است.

4.مهمترین اعمال دینی
نماز مهمترین اعمال دینی است كه اگر قبول درگاه خداوند عالم گردد عبادت های دیگر هم قبول می شود.  

5.قرآن كريم
قرآن كريم داراى 30 جزء است ، كه هر جزء با جزء ديگر از نظر طول برابر است. احتمال دارد كه حضرت رسول(ص)(3) يا جانشينان ايشان اين تقسيم را، براى آن‏كه قراءت روزانه قرآن آسان باشد، انجام داده‏ اند.

6.قرآن كريم
هر جزء از اجزاى سیگانه قرآن، چهار يا دو حزب و كل قرآن 120 يا شصت حزب است. شايد اين تقسيم‏بندى نيز براى تسهيل قراءت قرآن در مجالس فاتحه بوده باشد.

7.قرآن كريم
تعداد آيات قرآن بر طبق روايات 6236 فقره است.
تعداد كلمات قرآن 77807 فقره است.

8. حروف مقطّعه
 حروف مقطّعه  به حروفى مانند الم [الف، لام، ميم‏]، طسم [طا،سين ، ميم‏]، كهيعص [كاف، هاء، ياء، عين، صاد] گفته مى‏شود كه گسسته از همند و متشكل از 29 حرف يا مجموعه حروف هستند كه در آغاز 28 سوره قرآن - كه همگى مكى هستند جز بقره و آل عمران - آمده است.

9.بلندترين و كوتاه‏ترين
بلندترين سوره قرآن، سوره بقره است.
كوتاه‏ترين سوره، سوره كوثر است كه طول آن فقط يك سطر و نيم است.

10.تمامى حروف الفبا
دو آيه در قرآن هست كه تمامى حروف الفبا در آنها به‏كار رفته است، اين دو آيه عبارتند از آيه 154 سوره آل‏عمران كه آغاز آن چنين است: <ثمّ أنزل عليكم من بعد الغمّ أَمَنةً نعاساً يغشى طائفة منكم...» و ديگر آيه 29 (=آيه آخر) سوره فتح كه آغاز آن چنين است: <محمّد رسول‏اللَّه و الذين معه أشدّاء على الكفار رحماءُ بينهم...».

11.عكس كامل
دو آيه در قرآن كريم هست كه صنعت قلب مستوى يا عكس كامل دارد. يعنى از هر دو سو يكسان خوانده مى‏شود: 1) <كلٌّ فى فلك» (يس، 40) 2) و <ربّك فكّبر» (مدثر، 3).

12.وسط قرآن
وسط قرآن مجيد،يعنى آن‏جاكه درست به‏نصف تقسيم مى‏گرددكلمه«وليتلطّف»(سوره كهف، 19) است.

13.چهار تشديد متوالى
چهار عبارت قرآنى هست كه در هر يك از آنها چهار تشديد متوالى وجود دارد:
1. نسيّاً رَّبُّ السّماوات (مريم، 64 و 65)؛
2. فى بحرٍ لُّجّىٍّ يَّغْشاه موج (نور، 40)؛
3. قولاً مّن رَّبٍّ رَّحيم (يس، 58)؛
4. ولقد زّيّنّا السَّماءَ (ملك، 5).

14.انبياى الهى
در قرآن كريم از 25 تن از انبياى عظام الهى نام برده شده است و شرح مفصل يا كوتاه دعوت آنان قوم خود را به توحيد و نيكوكارى آمده است.
اين پيامبران عبارتند از: 1. آدم(ع) 2. ابراهيم(ع) 3. ادريس(ع) 4. اسحاق(ع) 5. اسرائيل [=يعقوب‏](ع) 6. اسماعيل(ع) 7. الياس(ع) 8. اليسع(ع) 9. ايوب(ع) 10. داود(ع) 11.ذوالكفل(ع) 12. زكريا(ع) 13. سليمان(ع) 14. شعيب(ع) 15. صالح(ع) 16.عيسى(ع) 17. لوط(ع) 18. محمد(ص) 19. موسى(ع) 20. نوح(ع) 21. هارون(ع) 22. هود(ع) 23. يحيى(ع) 24. يوسف(ع) 25. يونس(ع).

15.«اعجاز عددى قرآن كريم»
«اعجاز عددى قرآن كريم» يكى از رشته‏ هاى قرآن‏پژوهى جديد است كه مقصود آن نشان‏دادن نظم اعجازگونه رياضى قرآن كريم است. نخستين مسأله كه حيرت و اعجاب جهانيان را برانگيخت فرضيه عدد نوزده بود كه بسم‏ اللَّه ‏الرحمن الرحيم، نوزده حرف است و كلمه <اسم» نوزده‏ بار در قرآن آمده است، و كلمه جلاله (اللَّه) 2698 بار كه مضربى از نوزده است؛ يعنى 19 142؛ و <الرحمن» 57بار (3 19)، و <الرحيم» 114بار (19 6) در قرآن به‏ كار رفته است.
ازجمله يكى از بزرگ‏ترين قرآن‏پژوهان ايران، آقاى دكتر محمود روحانى، كه صاحب يكى از دقيق‏ترين فرهنگ‏ها و فهرست‏هاى آمارى قرآن است .

تعدادى از آمار و ارقام شگفت‏آور :

16.واژه دنيا
واژه دنيا در قرآن كريم 115 بار به‏كار رفته است، و واژه آخرت هم همين تعداد.

17.كلمه یوم
كلمه یوم به معنای روز (به صورت مفرد) 365 با ربه تعداد روزهای سال شمسی در قرآن بكار رفته است. همچنین این كلمه به صورت جمع و اشاره به دو روز به تعداد روزهای ماه در قرآن قابل شمارش است.

18.كلمه شهر
كلمه شهر در زبان عربی به معنای ماه است. در قرآن این واژه 12 مرتبه به تعداد ماههای سال آمده است.

19.كلمه جلاله (اللَّه)
 كلمه جلاله (اللَّه) در قرآن كريم 2699 بار به‏كار رفته است.

20. واژه « سجد »
 واژه « سجد » و مشتقات مربوط به آن 34 مرتبه در قرآن كریم بكار رفته است كه این تعداد برابر با مجموع سجده های 17 ركعت نماز در شبانه روز می باشد. در هر ركعت 2 سجده انجام می شود كه در مجموع شامل 34 سجده است.

21.واژه ساعه
 در قرآن واژه ساعه یا همان ساعت 24 مرتبه آمده است. این تعداد برابر با تعداد ساعات در یك شبانه روز می باشد.

22. واژه شياطين
شياطين 68 مرتبه، ملائكه هم همين تعداد.

23.واژه حيات
حيات 71 بار، موت هم همين تعداد.

24.واژه علم و معرفت
علم و معرفت ومشتقات آنها 811 بار، ايمان و مشتقات آن‏هم همين تعداد.

25.واژه ابلیس
 واژه ابلیس 11 مرتبه و پناه بردن به خدا از دست او نیز 11 بار در قرآن آمده است.

26.لفظ سماوات
سماوات السبع يا سبع سماوات، هفت بار به‏كار رفته است.

27.لفظ صلاة
لفظ صلاة و قيام و اقيموا و مشتقات آن 51 بار به‏كار رفته است كه برابر با هفده‏ركعت نماز واجب و 34 ركعت نماز مستحب شبانه‏روزى است.

28.لفظ وصى
مشتقات وصى/ توصيه به‏تعداد اوصياى الهى دوازده بار به‏كار رفته است.

29.لفظ شيعه
لفظ شيعه و مشتقاتش دوازده بار در قرآن به‏كار رفته است.

30.لفظ فرقه
مشتقات فرقه، 72 بار به‏كار رفته است و اين به‏تعداد 72 فرقه اسلامى است.


31.جاهایی كه نماز خواندن مكروه است :
جاهایی كه نماز خواندن مكروه است عبارتند از: حمام ها، زمین نمك زار، مقابل انسان، مقابل دربی كه باز است، مقابل قبر، در قبرستان و رو بروی اتش.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:41 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

چرا سوره توبه ((بسم الله)) ندارد؟

پاسخ این سوال را چگونگی شروع این سوره به ما میدهد، زیرا این سوره در واقع با اعلان جنگ با دشمنان پیمان شکن، و اظهار برائت و بیزاری و پیش گرفتن یک روش محکم و سخت در مقابل آنان آغاز شده است، و روشنگر خشم خداوند نسبت به این گروه است و با ((بسم الله الرحمن الرحیم)) که نشانه صلح و دوستی و محبت و بیان کننده صفت رحمانیت و رحیمیت خداست، تناسب ندارد.

مرحوم طبرسی از امام علی (ع) چنین نقل میکند:" لم تنزل بسم الله الرحمن الرحیم علی راس سوره برائه، لان بسم الله للامان و الرحمه و نزلت برائه لرفع الامان والسیف فیه!"

گروهی نیز معتقدند چون این سوره در حقیقت دنباله سوره انفال است، زیرا در سوره انفال پیرامون پیمانها سخن گفته شده، لذا((بسم الله)) در میان این دو ذکر نشده است.

مرحوم طبرسی  از امام صادق(ع) چنین نقل میکند که فرمود: "النفال و برائه واحده."

و هیچ مانعی ندارد که علت ترک ((بسم الله)) هردو موضوع باشد، که به یکی در روایات نخست و به دیگری در روایات دوم اشاره شده است.

تفسیرنمونه، جلد هفتم،ص۲۷۳


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:39 | نویسنده : مهدیه سعیدی |


 از دست عزرائیل نجاتم دهید!!!

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

درزمان حضرت سلیمان(ع) مردی که چهره اش زرد شده و لبهایش کبود شده بود خود را نزد حضرت سلیمان رساند و گفت:ای پیامبر خدا به من پناه بده! حضرت سلیمان پرسید چه شده است؟

او گفت:عزرائیل با خشم به من نگاه کرد.من میترسم.حال ازشما تقاضای عاجزانه دارم که به باد فرمان بدهید تا مرا به هندوستان ببرد و ازدست عزرائیل رهایی یابم.حضرت سلیمان به باد دستور داد او را به هندوستان ببرد.

ساعتی بعد حضرت سلیمان عزرائیل را دید و گفت:چرا به آن مرد بینوا خشم آلوده نگاه کردی و باعث شدی از وطن خود آواره گردد؟

عزرائیل گفت:خدا فرموده بود که من جان او را در هندوستان بگیرم.وقتی  اورا در اینجا دیدم٬در فکر فرو رفتم.حیران شدم که چگونه جان اورا در هندوستان بگیرم٬در حالیکه او اینجاست.او از چهره تعجب انگیز من ترسید٬من اصلا نگاه غضب آلود به او نکردم!!

خداوند در قرآن٬در سوره جمعه٬آیه ۸ فرمود:* قل انّ الموتَ الّذی تَفِرّون مِنه فٳنه ملاقیکُم...* ای رسول ما٬بگو مرگی که از آن فرار میکنید سرانجام به سراغتان آمده و شما را ملاقات خواهد کرد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نقی رحمانی

نشریه قرآنی بشارت ۷۷


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:37 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

مثالی کوتاه از اهمیت سوره توحید

در نماز بعد از سوره حمد باید یکی از سوره های قرآن خوانده شود که نماز گزار میتواند هرسوره ای را انتخاب کند(جز  چهار سوره ای که سجده واجب دارند) اما در میان سوره ها سوره توحید ترجیح دارد و لذا در روایات به ما سفارش شده است در هر شبانه روز لااقل در یکی از رکعت های نمازتان این سوره را بخوانید تا از نمازگزاران واقعی باشید. 

سعد بن معاذ یکی از یاران و سرداران لشگر رسول خدا(ص) بود که قبرش در قبرستان بقیع مدینه است.در تشییع جنازه او پیامبر(ص) پا برهنه شرکت کرد و فرمود:نودهزار فرشته از آسمان برای تشییع سعد آمده اند.

پیامبر(ص) از جبرئیل پرسیدند:دلیل نزول تو و این همه  فرشته برای تشییع جنازه سعد بن معاذ چیست؟ جبرئیل فرمود:اودر هر حال چه ایستاده، چه نشسته، چه سواره و چه پیاده سوره((قل هو الله احد)) میخواند.

 گرچه این سوره کوچک است اما محتوای آن بسیار بالاست،چنانکه امام سجاد(ع) می فرماید:خداوند چون میدانست در آینده افراد دقیق و عمیقی پیدا می شوند این سوره و همچنین آیات اول سوره حدید را نازل کرد.

منبع:کتاب نماز

تالیف:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:32 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ(نور/26)زنهای ناپاك و زشتكار ، شایسته ی مردان ناپاكند و همچنین مردان ناپاك ، شایسته ی زنان ناپاكند . زنهای پاكدامن نیز، شایسته ی مردان پاكدامن ، و مردان پاكدامن ، شایسته ی زنان پاكدامنند .

- هر چه كنی به خود كنی گر همه خوب و بد كنی

إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا (اسراء/7) اگر احسان و خوبی كنید ، به خودتان خوبی كرده اید و اگر بدی كنید ، به خود بدی كرده اید .


3- چو ایزد ببندد ز حكمت دری به رحمت گشاید در دیگری

مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا (بقره /106) هر آیه ای را كه منسوخ كنیم یا آن را متروك سازیم ، بهتر از آن یا مثل آن را می آوریم .


4 - واعظان كین جلوه بر محراب و منبر می كنند

چون به خلوت می روند آن كار دیگری می كنند

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ (بقره/44) آیا مردم را به خیر و نیكی سفارش می كنید و خودتان را فراموش می نمائید.


5 - مور همان به كه نباشد پرش

ویا این مثل :

خدا خر را شناخت و شاخش نداد

و همچنین :

آن دو شاخ گاو اگر خر داشتی یك شكم در آدمی نگذاشتی

وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ (شوری /27) اگر خداوند رزقش را برای بندگانش زیاد كنند ، در زمین طغیان می كنند .


6 - جواب ابلهان خاموشی است

إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً (فرقان /63) هنگامی كه جاهلان آنها را مخاطب می سازند ، سلام می دهند .


7 - بنی آدم اعضای یكدیگرند

مز د آن گرفت جان برادر كه كار كرد
وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى (نجم /39) برای انسان جز آنچه كه سعی كرده نخواهد بود .


8 - یار بی پرده از در و دیوار در تجلی است یا اولی الابصار

فَأَیْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ إِنَّ اللّهَ وَاسِعٌ عَلِیمٌ (بقره /115) به هر طرف كه روی بگردانید ، آنجا وجه الله است و روی به جانب خداست .


9- سحرخیز باش تا كامروا باشی

وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَى أَن یَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَّحْمُوداً (اسراء /79) قسمتی از شب بیداری كن و نافله به جا بیاور تا خداوند تو را به مقام محمود برساند .


10- چیست احسان ، را مكافات ای پسر ؟

لطف و احسان و ثواب معتبر
هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ (الرحمن /60) آیا پاداش احسان ، چیزی غیر از احسان است ؟


11- اندر پس هر گریه ، دو صد خنده مهیاست .

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً(شرح/6) با هر سختی ، آسانی است .


12- گله از هیچ كس نباید كرد

كز تن ماست آنچه بر تن ماست
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ(شوری /30) هر مصیبت و گرفتاری كه برایتان پیش می آید به دست خودتان ایجاد شده است .

13- با سیه دل چه سود گفتن وعظ نرود میخ آهنین در سنگ

أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ (بقره/6) آنها را انذار دهی یا ندهی (فائده ندارد و ) آنها ایمان نمی آورند.


14- شكر نعمت ، نعمتت افزون كند

كفر ، نعمت از كفت بیرون كند

لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِیدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ(ابراهیم /7) اگر شكر كنید ، نعمتها را بر شما افزون می كنم و اگر كفران نعمت كنید عذاب من شدید است .


15- عیسی به دین خود و موسی به دین خود .

لَكُمْ دِینُكُمْ وَلِیَ دِینِ (كافرون /6) دین شما برای خودتان و دین من برای خودم .


16- الا یا ایها الساقی ادر كأساً وناولها

كه عشق آسان نمود اول ولی افتاد و مشكلها
أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَكُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ (عنكبوت/2) آیا مردم فكر می كنند همین كه گفتند ایمان آوردیم ، رها می شوند و امتحان نمی گردند ؟



17- كسی كو به رَه ، بر كند ژرف چاه سزد گر كند خویشتن را نگاه
و یا

بد مكن كه بدافتی چَه مَكَن كه خود افتی

(عنكبوت/2) نیرنگ بد ، فقط گریبانگیر اهلش می شود .



18- مخور هول ابلیس تا جان دهد هر آنكس كه دندان دهد نان دهد

(هود /6) هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر این كه رزقش بر عهده خداوند است .



19- آن كه او از آسمان باران دهد می تواند كو برحمت نان دهد

(بقره/22) از آسمان باران فرستاد و به وسیله ی آن میوه هائی به وجود آورد تا رزق شما گرداند.



20- گر مذهب عاشقان عاقل داری یك دوست بسنده كن كه یك دل داری

(احزاب/4) خداوند در باطن هیچ مردی ، دو قلب قرار نداده است .



21- شاید كه چو وابینی خیر تو در این باشد .
(بقره/213) چه بسا شما از چیزی بدتان بیاید و آن برای شما خیر باشد .



22- اگر تیغ عالم بجنبد زجای تبرد كسی ،‌ گر نخواهد خدای

(عنكبوت /24) گفتند : بكشید و بسوزانید ولی خداوند ، او (ابراهیم ) را از آتش نجات داد.



23- رنگ رخسار ، خبر می دهد از سر درون .

(الرحمن/41) بد كاران ، به سیمایشان شناخته می شوند .



24- عزیزان! ز آموختن چاره نیست كه گوید كه دانا و نادان یكی است ؟

(زمر/9) آیا كسانی كه می دانند و آگاهند ، با كسانی كه نمی دانند ، برابرند؟



25- از اینجا رانده و از آنجا مانده .

(حج/11) در دنیا و آخرت ضرر كرده اند .



26- ما را به خیر و شما را به سلا مت .

(كهف/7 اینجا محل جدائی من و تو است .



27- نه چندان بخور كز دهانت بر آید نه چندان كه از ضعف جانت در آید

(اسراء/29) هرگز دستت را به گردنت زنجیر مكن ( و بخل نورز ) و بیش از حد نیز دست خود را مگشا.



28- از مكافت عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو

(زلزال/ هر كس به اندازه ی ذره ای كار خیر انجام دهد پاداشش را می بیند و هر كس هم كه كار شر و بدی انجام دهد نتیجه ی آن را خواهد دید .



29- آشپز که دو تا شد ، آش یا شور است یا بی نمک .

ویا :

به یک تاجوَر ، تخت باشد بلند چو افزون شود ، مُلک یابد گزند

یا این مثال :

دیگِ شراکت به جوش نمی آید

(انبیاء /22) اگر در زمین و آسمان خدائی جز خداوند یگانه بود ، آن دو به فساد کشیده می شدند .



30- آتش چو بر افروخت ، بسوزد تر و خشک .

( انفال /25) بترسید از بلائی که وقتی می آید ، فقط به ستمکاران شما نمی رسد . ( بلکه ظالم و مظلوم ، هر دو را فرا می گیرد ).



31- آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد هر کسی را هر چه لایق بود داد

(طلاق/3) خداوند ، برای هر چیزی ، اندازه ای قرار داد .



32- هر عمل ، اجری و هر کرده ، جزائی دارد .

(مدثر / 3 هر کس در گرو عملی است که انجام داده است .



33- با خلق ، کرم کن که خدا با تو کرم کرد .

( قصص / 77) به خلق ، نیکوئی کن . همچنانکه خداوند به تو نیکوئی و احسان کرد .



34- خدای جهان را جهان ، تنگ نیست .

(زمر /10) زمین خداوند ، وسیع و گسترده است .



35- دست بالای دست بسیار است .

( یوسف/76) بالاتر از هر دانشمندی ، دانشوری است .

*منبع



سایت عروة الوثقی

http://zaminiyam.mihanblog.com/post/836


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:29 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

رضا سخنرانی 10 دقیقه ای استاد را ئفی پور در مورد جاهلیت مدرن . لطفا کمی فکر کنید

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:, | 20:39 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

لینک دانلود فیلم چشم امید2 از علی فانی....

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, | 16:31 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

دانلود فیلم چشم امید 1 از علی فانی....

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, | 16:30 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

این فیلم از غبار روبی حرم اقا امام حسین(ع)هستش امیدوارم خوشتون بیاد...

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, | 16:22 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

این فیلمو ضبط کردم که مراسم عوض کردن پرچم امام حسین(ع)هستش ......امیدوارم لذت ببرید.

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, | 16:16 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

چه روزها که یک به یک غروب شد,نیامدی       چه بغض ها که در گلو رسوب شد,نیامدی 

خلیل اتشین سخن,تبر به دوش بت شکن        خدای ما دوباره سنگ و چوب شد,نیامدی 

برای ما که خسته ایم و دلشکسته ایم نه         ولی برای عده ای,چه خوب شد نیامدی 

تمام طول هفته به انتظار جمعه ام                   دوباره صبح,ظهر,نه!غروب شد,نیامدی             


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1393برچسب:, | 16:2 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

سلام براتون فیلم حضرت ابوالفضل (ع)رو گذاشتم حتما دانلود کند وببینید.

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 16 آبان 1393برچسب:, | 22:14 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

♥خـــــــدا♥ 

 

سلاااااااام...امروز با یه لینک دانلود فیلم غریبه اومدم لطفا دانلود کنید وببینید ...هرکی نبینه نصف عمرش بر فنا رفته پس لطفا دانلود کنید چون ضرر نمیکنید

لینک دانلود


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 16 آبان 1393برچسب:, | 22:11 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

. صحنه عجيب و حادثه عظيمى كه تا بشريت در اين عرصه خاكى، حيات دارد آن را فراموش نخواهد كرد و تاريخ بشرى هرگز آن را از خاطره ها محو نخواهد نمود. حادثه اى كه گستره آن در قلمرو افكار مسلمين محدود نبوده بلكه قرنهاست كه افكار آزادگان عالم و متفكران اديان ديگر را به خود معطوف ساخته است. روز عاشورا که روزى آشنا براى همه فطرتهاى پاك بشرى است و قلبى نيست كه با آن صميمى نباشد.
اما آنچه كه در این قسمت در صدد بیان آن هستيم يك نكته از هزار نكته ظرایف برجسته ظهر عاشوراست. عمل و سيره اى که تا روز قيامت از افتخارات لشكر حق بوده و پيروان و ياران واقعى آن امام همام از آن عمل و سيره پيشواى خود بر عالميان مباهات می ورزند. و آن هم نماز ظهر عاشوراى فرزند پاك زهراست. نمازى كه هم فريضه ظهر بود و هم نماز شهادت، هم نماز عشق بود و هم نماز طهارت.
راستى قيام براى نماز در آن حساس ترين لحظات مصاف به چه معناست. چرا امام در ظهر عاشورا با اين كه از هر سو هدف تيرهاى دشمن بود نماز را به پا داشت. آيا مگر در آن موقع اضطرار، امام معذور نبود؟
آيا اگر امام نماز را در اوّل وقتش اقامه نمی كردند و شربت شهادت می نوشيدند مأجور نبودند؟
و آيا خداوند در قيامت با آن همه ايثارش از ترك فريضه ظهر عاشورا از او سوال و درخواست می كرد؟
و آيا آن همه اخلاص و ايثار امام جايگرين دو ركعت نماز ظهر عاشوراى او نمی شد؟
چیزی كه آن عمل را باعث گرديد محور قيام امام را شكل می داد و آن دو انگيزه مهم بوده است كه اگر درك نگردد به نظر می رسد كه پيام عاشورا به صورت كامل درك نشده است.
آن دو عنصر عبارتند از:
الف ـ روح عبوديت و تسليم پذيرى امام(عليه السلام) در مقابل معبود خويش.
ب ـ توجه دادن و اهميت به نماز و نقش و سازندگى آن.
اما روح عبوديت امام حسین (عليه السلام) :
ترديدى نيست در اين كه تجلى ايمان آدمى در عبوديت او نهفته است و سيره همه انبيا و اوليای الهى بر اين بوده است كه در مقابل معبود و خالق خويش تسليم بوده اند. با دقت و توجه در رفتار و اعمال ائمّه معصومين (عليهم السلام) به اين نتيجه می رسيم كه همه كمالات معنوى و درجات عرفانى و مراتب روحانى آنها محصول روحيه تعبد در مقابل عظمت خالق و پست شمردن و عدم اعتنا به قدرتهاى پوشالى و تصنعى بوده است.
سيره عملى آنها مبيّن اين نكته است كه ديندارى با ايستادگى در مقابل دستورات و تعاليم دين، زمانى كه منافع مادى انسان در تعرض ديگران است يا جان آدمى در معرض مخاطره باشد قابل جمع نيست و ديندار واقعى به كسى گفته نمی شود كه دين را براى حفظ منافع مادى و شخصى طلب كند انسان مؤمن دين را براى آن اختيار نمی کند كه هميشه حافظ منافع او باشد و هرگاه آن منافع در اثر حوادث روزگار متزلزل گرديد آن را رها سازد.
اشتغال به يك منصب و مقام اجتماعى، دست يابى به مقامات علمى، اكتساب ثروت و متاع دنيوى، قرار گرفتن در محافل و مجامع عمومى، وقوع اختلافات و منازعات شخصى و دهها مسائل ديگر می تواند از آزمايشات الهى باشد.
اگر روحيات باطنى و اعمال ظاهرى انسان در همه اين حالات ثابت ماند چنين فردى در دينداريش صادق است ولى اگر اندك تفاوتى در حالاتش ايجاد شود به همان اندازه نفاق در او رخنه كرده است.
اين حالات استوار و ثابت در زندگى بزرگان دينى ما بسيار به چشم می خورد.
پيام بلند اين حركت امام (عليه السلام) در روز عاشورا و اقامه نماز، مبيّن غايت و صلت عاشق با معشوق و مُحِب با محبوب خويش است كه اين حلقه در سخت ترين شرايط گسستنى نيست. اين است الگو و اسوه همه عاشقان حق و هر آن كس كه داعيه اطاعت محض و عشق به وصال حق را در سر دارد بايد چنين باشد.
و اما توجه به نماز و نقش سازنده آن :
دومين پيامى كه می توان از اقامه نماز امام حسین (عليه السلام) در ظهر عاشورا گرفت اين است كه نماز از تعاليم اكيد در اسلام است و جزو احكام و تكاليفى نمی باشد كه در مواقع حساس زندگى از مكلّف ساقط گردد. نماز همانند روزه و حج و خمس و جهاد نيست كه با اين كه حكم وجوب بر آنها آمده در زمان اضطرار، حكم وجوب از آن برداشته شود. جايگاهى كه نماز در دين دارد هيچ كدام از احكام ديگر ندارند. يعنى موقعيت نماز در دين بالاترين موقعيت و آثار و بركات آن از برترين آثار است.پس نماز چون روزه نيست كه اگر انسان در سفر باشد و يا به بيمارى مبتلا گردد از گردنش ساقط شود و يا مثل حج نيست كه در زمان استطاعت مالى در تمام مدت عمر يك بار بر او واجب گردد. و همانند جهاد نيست كه مشروط به سلامت جسمانى باشد.

صحبتهای کارشناس محترم حجت الاسلام والمسلمین علی ناطقی مدرس حوزه علمیه امام جواد (ع) در شهر مقدس قم:
« برای جامعه اسلامی مخصوصاً پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) روشن و واضح است که مهمترین پیام نماز ظهر عاشورا، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
امام حسین (ع)، خود در بیانی می فرمایند: من عاشق نمازم و به همین خاطر در سخت ترین شرایط در میدان جنگ ، دست از محضر پروردگار برنداشتند و نماز خود را اقامه کردند.
قیام امام حسین (ع) برای این است که برنامه ها و احکام دین حتی در معرکه جنگ و حتی در مقابل دشمن هم برقرار باشد. پس قیام امام حسین (ع) در روز دهم محرم و اقامه نماز او در این روز می رساند که جهاد، جنگ و اسارت و بیچارگیهایی که امام حسین (ع) و یاران با وفایش متحمل شده اند، همه برای حفظ دین بوده است.
مردم افغانستان هم با تأسی از این قیام، چهارده سال قیام خویش را در پیش گرفتند تا قرآن و اسلام را زنده نگه دارند و کلمه طیبه « لا اله الا الله » را از مناره های مساجد پخش کنند تا در سایه سار چنین شرایطی، مردم در محور قرآن و عبادت الهی و نماز نفس راحتی بکشند.»

نماز از اصولى است كه در تمام مراحل زندگى در حيات آدمى پابرجاست و هرگز به بهانه سفر، نقص عضو، مرض و بيمارى، كمبود وقت و بهانه هاى ديگر از انسان ساقط نمی شود. اگر در تمام لحظات زندگى انسانها از روزى كه بشر پا به عرصه اين جهان خاكى گذاشت تا زمانى كه بشر از اين عالم رخت بر می بندد بتوان زمانى را لحاظ كرد كه در آن زمان نماز از انسان ساقط گردد بايد آن زمان را ظهر عاشورا و آن شخص را امام حسين(عليه السلام) دانست. چون به جرأت می توان گفت كه سخت تر و حساس تر از شرايط امام حسين(عليه السلام) در روز عاشورا براى هيچ انسانى به وقوع نپيوست و در حقيقت امام به تنهايى تمام بلاهاى تاريخ را از دست شقی ترين انسانها در طول تاريخ بشرى به جان خريد اما از نماز خويش غافل نماند.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, | 20:13 | نویسنده : مهدیه سعیدی |
السلام علی الحسین

السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

....

 

 

ایام سوگواری سالار شهیدان رو بر تمامی مسلمانان ایران و جهان تسلیت میگم

ان شاء الله عزاداریاتون مورد قبول درگاه حق و و امام حسین واقع شه.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, | 20:12 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انوشیروان،خدمتکار مخصوص درباری داشت،که همواره در خدمتش بود،به او سه کاغذ داد،و گفت((هر وقت من خشمگین شدم و خشمم شدید شد این سه نوشته را یکی پس از دیگری به من بده ))

غلام درباری پیشنهاد انوشیروان  را پذیرفت،تا روزی،انوشیروان بر سر موضوعی،سخت خشمگین شد.غلام یکی از رقعه ها را به او داد که در آن نوشته شده بود:

“خشم خود را کنترل کن تو خدای مردم نیستی”

سپس دومی را به او داد،که در آن نوشته شده بود:

“به بندگان خدا رحم و مهربانی کن،تا خدا به تو رحم کند”

سپس سومی را به او داد،که در آن نوشته شده بود:

“بندگان خدا را به اجرای حق خدا،سوق بده،که در پرتو چنین کاری به سعادت می رسی”

به این ترتیب لحظه به لحظه،از خشم انوشیروان کاسته شد.*

*داستان دوستان،ج۳


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, | 20:10 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

عقیق:تجدید عهد با امام زمان(ع) پاداش و آثار ارزشمندی برای مؤمنین دارد که به سه مورد اشاره می شود:

اول: آن که در ثواب و اجر مانند آن است که در خدمت ایشان حاضر باشی و در آنچه فرموده باشند، اطاعت و نصرت آنان را کرده باشی.
دوم: آن که تجدید عهد موجب اثبات، کمال، اخلاص و ایمان می شود.
سوم: آن که موجب توجه خاص و نظر آن حضرت نسبت به بنده می گردد.
مرحوم علامه مجلسی دعای عهد را در دو کتاب خود از امام صادق (ع) نقل می کند و قبل از نقل متن دعا، فضیلتی را از آن حضرت برای خواننده ی این دعا ذکر می کند.
« هرکس چهل صبح این عهد را بخواند از یاران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خدا او را از قبر بیرون می آورد که خدمت آن حضرت باشد و حق تعالی به هر کلمه ی آن هزار حسنه به او کرامت فرماید، و هزار گناه او را محو کند و آن دعای عهد این است: اللهم رب النور العظیم…»
عالمان ربانی به پیروی از این حدیث، خواندن این دعا را در سیره عبادی خود قرار داده اند و هر صبح جزء تعقیبات دائمی نماز صبح آنهاست. چنان چه حضرت امام خمینی این گونه بودند و در اواخر عمر شریفشان به یکی از نزدیکانشان مرتب می فرمودند: « صبح ها سعی کن این دعا «دعای عهد» را بخوانی چون در سرنوشت (عاقبت به خیری) دخالت دارد.»

بهترین زمان برای خواندن دعای عهد چه موقع است؟ آیا خواندن آن به مدت چهل روز پشت سر هم ضروری و واجب است؟


نتیجه این که این دعا باید صبح خوانده شود و بهترین وقت آن بعد از نماز صبح  است و صبح به لحاظ فقهی از طلوع فجر صادق تا طلوع خورشید محسوب می شود. ولی عرفاً تا یکی دو ساعت از بر آمدن آفتاب را هم شامل می شود.ظاهر روایت خواندن متوالی و پشت سر هم در چهل صباح است.خواندن این دعا اصلاً مستحب است.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, | 20:9 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

شیطانی به نام وسواس خناس...!! 

داستان کوتاه: ماموریتی که به شیطانی به نام وسواس خناس داده شد!!!

ادامه مطلب....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, | 20:8 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

آیه الکرسی

(گوهر عرش)

 

  • منظور از کرسی چیست؟
  • آیا آیه الکرسی تنها یک آیه (۲۵۵)است؟
  • فضایل آیه الکرسی
  • آیه الکرسی کلید بهشت
  • آیه الکرسی و دور شدن شیطان
  • آیه الکرسی وآمرزش گناهان
  • ثمره خواندن آیه الکرسی برای اموات...
  • ختم آیه الکرسی
  • لطفا به ادامه ی مطلب سر بزنید...

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 13 آبان 1393برچسب:, | 20:6 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.