پشیمانی انسان عجول از همه بیشتر است زیرا عقل او وقتی به سراغش میاید که دیگر کار از کار گذشته است...  

                              

                                پیامبر اکرم

 


 


 

  1. برای اینکه کسی را به درستی بشاسید تنها به طولانی بودن رکوع و سجود نمازش نگاه نکنید بلکهبه راستگویی و امانت داری او بنگرید.کسی که زبانش راستگو باشد اعمالش نیز پاک خواهد شد...

 

                                          

                               امام صادق (ع)


 



  1. سه خصوصیت است که اگر در کسی باشد منافق است:هر چند نماز بخواند روزه بگیرد و خودش را مسلمان بداند:خیانت در امانت دروغ گویی و پیمان شکنی...

 

 

                               حضرت محمد(ص)

  


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 18:27 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

شهید جعفر سعیدی پس از 31 سال به آغوش خانواده بازگشت


پیکر پاک شهید جعفر سعیدی پس از 31 سال به آغوش خانواده اش در استان قزوین بازگشت.
 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، در جریان تفحص پیکر های مطهر شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین و بر اساس انجام آزمایش تشخیص هویت پیکر پاک شهید جعفر سعیدی اعزامی از قزوین شناسایی و به آغوش خانواده اش بازگشت.

شهید جعفر سعیدی در سال 1348 در روستای نیکوئیه از توابع شهرستان تاکستان متولد و در سال 1362 از سوی بسیج به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در هفتم اسفند 62 در هویزه منطقه دشت آزادگان به شهادت رسیده بود و از آن زمان تا کنون اثری از پیکرش به دست نیامده بود.

شهید جعفر سعیدی مجرد و دارای تحصیلات سوم ابتدایی بود که خانواده این شهید عزیز بعد از سی و یک سال چشم انتظاری پیکر این شهید به آغوش می کشند.

....

....

....

....

....

....

....

....

سلام عمو جونم....خوبی؟؟؟میدونی چه قدر منتظر بودیم که یه خبری ازت بشه؟؟؟؟ ولی بالاخره امام حسین(ع) جواب دعامامو داد.......عمو جعفرم خوش اومدی........


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 11:9 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

روزی امام موسی کاظم(ع) در اطراف شهر به مرد فقیر، ژنده پوشی برخورد. نزدیک رفت و سلام کرد و با وی ساعتی به گفت‌وگو پرداخت و به او فرمود: حاضر است نیازش را برآورد. اطرافیان به حضرت گفتند: ای فرزندرسول خدا(ص) ! چرا با چنین اشخاصی به گفت و گو می‌نشینی و در صدد رفع نیاز آنها بر می آیی، در حالی که آنها در خور آن نیستند و هیچ‌گاه نمی توانند کمک متقابلی به شما بکنند. امام(ع) فرمود: او هم‌نوع ما، هم‌شهری، و هم‌کیش ما است و چه بسا روزی ما نیازمند او شویم و پاسخ نیاز خود را از او بخواهیم.

Fardayesabz-Emam kazem 309091


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, | 13:15 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

روش زندگي با مردم : با مردم آنگونه معاشرت كنيد، كه اگر مرديد بر شما اشك ريزند، و اگر زنده مانديد، با اشتياق سوي شما آيند. (حكمت 10)



روش برخورد با دشمن:
اگر بر دشمنت دست يافتي، بخشيدن او را شكرانة پيروزي قرار ده. (حكمت 11)



آيين دوست يابي : ناتوان ترين مردم كسي است كه در دوست يابي ناتوان است، و از او ناتوان تر آن كه دوستان خود را از دست بدهد. (حكمت 12)

 


روش استفادة از نعمت ها :چون نشانه هاي نعمت پروردگار آشكار شد، با ناسپاسي نعمت ها را از خود دور نسازيد. (حكمت 13)



روش ياري كردن مردم :
از كفارة گناهان بزرگ، به فرياد مردم رسيدن، و آرام كردن مصيبت ديدگان است.(حكمت 24)



ترس از خدا در فزوني نعمت ها
: اي فرزند آدم ! زماني كه خدا را مي بيني كه انواع نعمت ها را به تو مي رساند تو در حالي كه معصيت كاري، بترس.(حكمت 25)



اعتدال در بخشش و حسابرسي :
بخشنده باش اما زياده روي نكن، در زندگي حسابگر باش اما سخت گير مباش. (حكمت 33)



ضرورت ترك آداب جاهلي :
(در سر راه صفين دهقانان شهر انبار تا امام را ديدند پياده شده، و پيشاپيش آن حضرت مي دويدند. فرمود: چرا چنين مي كنيد؟ گفتند: عادتي است كه پادشاهان خود را احترام مي كرديم، فرمود: )به خدا سوگند ! كه اميران شما از اين كار سودي نبردند، و شما در دنيا با آن خود را به زحمت مي افكنيد و در آخرت دچار رنج و زحمت مي گرديد، و چه زيانبار است رنجي كه عذاب در پي آن باشد، و چه سودمند است آسايشي كه با آن، امان از آتش جهنم باشد.(حكمت 37)

 


ارزش ها و آداب معاشرت با مردم
: به فرزندش امام حسن فرمود: پسرم ! چهار چيز از من ياد گير (در خوبي ها)، و چهار چيز به خاطر بسپار (هشدارها)، كه تا به آنها عمل مي كني زيان نبيني:



الف- خوبي ها

1- همانا ارزشمند ترين بي نيازي عقل است، 2- و بزرگ ترين فقر بي خردي است، 3- و ترسناك ترين تنهايي خود پسندي است، 4- و گرامي ترين ارزش خانوادگي، اخلاق نيكوست.



ب- هشدارها

1- پسرم ! از دوستي با احمق بپرهيز، چرا كه مي خواهد به تو نفعي رساند اما دچار زيانت مي كند.



2- از دوستي با بخيل بپرهيز، زيرا آنچه را كه سخت به آن نياز داري از تو دريغ مي دارد.



3- و از دوستي با بدكار بپرهيز، كه با اندك بهايي تو را مي فروشد.



4- و از دوستي با دروغگو بپرهيز، كه او به سراب ماند، دور را به تو نزديك، و نزديك را دور مي نماياند.(حكمت 38)

 



جايگاه واجبات و مستحبات
: عمل مستحب انسان را به خدا نزديك نمي گرداند اگر به واجب زيان رساند.(حكمت 39)

منتخب سخنان امام علی (ع)


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:, | 13:14 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 20:9 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

....


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, | 11:11 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

شیطان دچار درد شدید در سر میشود

و باز کردن

قرآن

، شیطان را تجزیه می کند

و با

خواندن

قرآن ، به حالت غش فرو میرود..

و خواندن

قرآن

باعث در اغما رفتنش میشود؟؟؟؟

و آیا

شما

می دانید که هنگامی که می خواهید

این

پیام

را به دیگران ارسال کنید ،

شیطان سعی

خواهد

کرد تا شما را منصرف کند؟؟؟؟

فریب

شیطان

را نخور!!!!!

پس این حق را دارید

که

این پست رو کپی کنید


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:48 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

خوردني ها و نوشيدني ها و ميوه ها در قرآن

1. چه خوردني ها و نوشيدني ها و ميوه هايي در قرآن آمده است؟

انار، انجير، پياز، خرماي تازه، خيار چنبر، زيتون، سبزي خوردن، سير،عدس، كدو، گوشت، ماهي، موز، ميوه و نان در قرآن آمده است.

2. از انار در كجا ياد شده است؟

از انار (رمان) 3 بار در سوره هاي انعام و رحمن ياد شده است.

3. از انجير چند بار در قرآن ياد شده است؟

از انجير(تين) يكبار در سوره تين نام برده شده است.

4. از انگور چند بار در قرآن ياد شده است؟

11بار در سورههاي بقره، انعام، رعد، نحل، كهف و ... ياد شده است.

5. به پيار در كجا اشاره شده است؟

از پياز( بصل) در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.

6. از خرماي تازه جند بار ياد شده است؟

از خرماي تازه(رطب) در سوره مريم آيه 25 ياد شده است.

7. از خيار چنبر در كجا ياد شده است؟

از خيار چنبر در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.(قثائ ًا)

8. زيتون چند بار در قرآن آمده است؟

از زيتون 6 بار در سوره هاي انعام، نور و ... ياد شده است.

9. از سبزي خوردن در كجا ياد شده است؟

از سبزي خوردن يكبار در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.(بقل)

10. از سير در كجا ذكري به ميان آمده است؟

از سير يكبار در آيه 61 سوره بقره ياد شده است.

11. از عدس جند بار نام برده شده است؟

از عدس يكبار در سوره بقره آيه 61 ياد شده است.

12. از عسل در در كجا ياد شده است؟

از عسل 2 بار در سوره هاي نحل و محمد ياد شده است.

13. از كدو دركجا ذكري به ميان آمده است؟

از كدو يكبار در سوره صافات آيه 146 ياد شده است.

14. از گوشت در كجا ياد شده است؟

(لحم) 12 بار در سوره هاي بقره، مائده، انعام، نحل ياد شده است.

15. از ماهي در كجا ياد شده است؟

(حوت)5 بار در سورههاي اعراف، كهف، صافات، قلم ياد شده است.

16. از موز در كجا ياد شده است؟

از موز يكبار در سوره واقعه آيه 29 ياد شده است

17. از ميوه در قرآن كجا ياد شده است؟

از ميوه 14 بار در سوره هاي مومنون، يس، ص، و ... ياد شده است.

18. از نان چند بار در قرآن ياد شده است؟

از نان يكبار در سوره يوسف آيه 32 ياد شده است.

19. نام ميوه اي كه سوره اي در قرآن بنام اوست كدام است؟

سوره تين و به معناي انجير است.

20. خداوند در قرآن به چه ميوه هايي قسم ياد كرده است؟

خداوند به انجير و زيتون در سوره تين قسم ياد نموده است.

21. بهترين نوشيدني كه در قرآن از آن نام برده شده چيست؟

شير می باشد كه در آيه 61 سوره نحل به آن اشاره شده است.

22. بهترين خوردني كه در قرآن از آن نام برده شده چيست؟

عسل می باشد كه در آيه 69 سوره نحل به آن اشاره شده است.

23. در كدام يك از آيه هاي قرآن نام پنج نوع خوردني آمده است.؟     

در آيه 60 سوره بقره به پنج خوردني (تره، پياز، خيار، عدس و سير)اشاره شده است.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:47 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

 معرّفى الگو و اسوه[1] در قرآن کریم، اختصاص به نمونه‌‌هاى خوب ندارد، بلکه‏ افراد بدعاقبت و منحرف را با ویژگی‌‌هایی که دارند، نیز معرّفى می‌‌کند تا عبرتى براى مردم باشند، و به دوری از آنها یا هدایتشان دستور می‌‌دهد.

به ‌طور کلّی؛ قرآن غضب‌شدگان و کسانی را که مورد قهر الهى هستند، قارون‌‌ها، فرعون‌‌ها، منافقان، طاغوت‌‌ها، متجاوزان و ظالمان بیان کرده و الگوهاى منحرف را هوا پرستان، مشرکان و کسانى که حکومت نااهلان را می‌‌پذیرند و به سراغ غیر خدا می‌‌روند و نافرمانى الهى دارند، معرّفى کرده است.[2]

در این‌جا به عنوان نمونه چند مورد معرفی می‌‌شود:

الف. غضب‌شدگان و گمراهان: «راه کسانى که آنان را مشمول نعمت خود ساختى نه کسانى که بر آنان غضب کرده‌اى و نه گمراهان»؛[3] این آیه راه مستقیم و درست را، راه کسانى معرّفى می‌‌کند که مورد نعمت الهى واقع شده‌‌اند و عبارت‌اند از: پیامبران، صدّیقین، شهدا و صالحان.[4] اما از آن سو، ما را از خطر کجروى و قرار گرفتن در خطوط انحرافى باز می‌‌دارد. و با گفتن آن در نمازها از خداوند می‌‌خواهیم ما را در مسیر غضب‏شدگان و گمراهان قرار ندهد. پس، لازم است بشریّت در مسیر تکامل معنوی خویش، کسانی که مورد غضب الهی قرار گرفته و جزو گمراهان هستند، پیشوا و مقتدای خود قرار ندهد.

ب. خیانت‌کاران: همسر لوط و نوح، به ‏رغم حضورشان در کنار پیامبران الهى، نمونه‌‌های قابل تأمّل در کفر و خیانت هستند؛[5] چنان‌که در قرآن کریم می‌‌خوانیم: «خداوند براى کسانى که کافر شده‌اند به همسر نوح و همسر لوط مثَل زده است، آن دو تحت سرپرستى دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولى به آن دو خیانت کردند و ارتباط با این دو (پیامبر) سودى به حالشان (در برابر عذاب الهى) نداشت...».[6]

ج. آیاتی که «لاتطع»، «لاتطیعوا» و «لاتتّبع» در آن آمده، الگوهاى منفى را معرّفی می‌‌فرماید؛[7] مانند:

1. کافران و منافقان: «وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقین»؛[8] و از کافران و منافقان اطاعت مکن!

2. اسراف کاران: «وَ لا تُطیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفین»؛[9] و فرمان اسراف کاران را پیروى نکنید!

3. فسادکنندگان: «وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»؛[10] و از روش مفسدان، پیروى منما!


منبع :واحد دار القرآن تبیان زنجان-

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:44 | نویسنده : مهدیه سعیدی |

همه کارشناس مسائل اجتماعی شده اند و پای صحبت هر کسی می نشینی میتواند ساعت ها از در و دیوار و مردم و مسئولین انتقاد کند و به همه بفهماند که من هم از مسائلی که در اطرافم می گذرد سر در می آورم و میتوانم آنها را درک کنم و شاید آنها را به چالش بکشانم .

 
اما در این میان مشکلی که وجود دارد و دامن گیر خیلی از ما شده این است که نقش خودمان را در مشکلات جامعه نادیده میگیریم بدین معنا که هر جامعه ای خواه ناخواه با مشکلات زیادی مواجه است که میتوان علت های مختلفی را برای آن به تصویر کشید اما در کنار همه این مشکلات خود ما هم در صورتی که عملکرد بدی در جامعه داشته باشیم میتوانیم علت به وجود امدن بسیاری از مشکلات شویم .
 
نکته قابل توجه در این میان این است که قبل از اینکه از هر چیزی خواه جامعه و خواه مسئولین و خواه اطرافیان خود انتقادی بکنیم کمی به کارهای خودمان بیندیشیم که آیا عملکرد من هم در جامعه تاثیر دارد یا خیر ؟و اگر من کاری که با قانون و اخلاق و دین مخالف است انجام بدهم آیا این عملکرد بد من هم می تواند سبب بروز بعضی از مشکلات شود ؟
 
جواب این سوال کاملا روشن است که افراد در جامعه به مثابه اعضای یک جامعه هستند و عملکرد فردی چه خوب و چه بد میتواند در جامعه موثر باشد و جامعه را به سوی خوبی ها و یا به دره سقوط و هلاکت راهنمایی کند .
 
پس حال که عملکرد ما اینقدر در جامعه موثر است بیایید همه کارهای خودمان را به نحو احسن و جامع و کامل و بدون هیچ نقص و عیبی انجام دهیم چرا که ما خداوندی داریم که همه کارهای خود را به نحو احسن انجام میدهد و بارها فرموده است :
 
1)بهترین سرگذشت ها را بیان می کند :
(نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِما أَوْحَیْنا إِلَیْكَ هذَا الْقُرْآن:ما نیكوترین سرگذشت را به موجب این قرآن كه به تو وحى كردیم، بر تو حكایت مى‏كنیم)( یوسف : 3)
 
2)بهترین بیان را دارد :
(وَ لا یَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلاَّ جِئْناكَ بِالْحَقِّ وَ أَحْسَنَ تَفْسیراً: و براى تو مَثَلى نیاوردند، مگر آنكه [ما] حق را با نیكوترین بیان براى تو آوردیم.)( الفرقان : 33)
 
3)بهترین آفریدگار است:
(الَّذی أَحْسَنَ كُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسانِ مِنْ طین: همان كسى كه هر چیزى را كه آفریده است نیكو آفریده، و آفرینش انسان را از گِل آغاز كرد.)( السجدة : 7)
4)بهترین سخن را نازل کرده است :
(اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدیثِ : خدا زیباترین سخن را نازل كرده است)( الزمر : 23)
 
حال خداوندی که تمام کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام میدهد از ما خواسته است تا ما هم کارهایمان را به نحو احسن انجام دهیم و فرموده است :
 
(وَ هُوَ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فی‏ سِتَّةِ أَیَّامٍ وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا: و اوست كسى كه آسمانها و زمین را در شش هنگام آفرید و عرش او بر آب بود، تا شما را بیازماید كه كدام‏یك نیكوكارترید)( هود : 7)
پس برای اینکه موفقیت را دریابید یکی از پسوردهای مهم برای ورود در سرزمین موفقیت این است که همه کارها را به نحو احسن انجام دهید :
 
1)در تصرفات و فعالیت های اقتصادی به بهترین شکل عمل کنید:

(وَ لا تَقْرَبُوا مالَ الْیَتیمِ إِلاَّ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ حَتَّى یَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَ أَوْفُوا الْكَیْلَ وَ الْمیزانَ بِالْقِسْط: و به مال یتیم -جز به نحوى [هر چه نیكوتر]- نزدیك مشوید، تا به حد رشد خود برسد. و پیمانه و ترازو را به عدالت، تمام بپیمایید)( الأنعام : 152)

 

2)با مخالفان خود با بهترین روش بحث کنیم :

(ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَن: با حكمت و اندرز نیكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به [شیوه‏اى‏] كه نیكوتر است مجادله نماى.)( النحل : 125)

 

3)بهترین سخنان را قبول کنیم:

(الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذینَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ : به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏كنند؛ اینانند كه خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان.)( الزمر : 18)

 

4)در روابط اجتماعی به بهترین شکل برخودر کنیم :

(وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذی بَیْنَكَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمیمٌ:و نیكى با بدى یكسان نیست. [بدى را] به آنچه خود بهتر است دفع كن؛ آنگاه كسى كه میان تو و میان او دشمنى است، گویى دوستى یكدل مى‏گردد.)( فصلت : 34)

برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 21:43 | نویسنده : مهدیه سعیدی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.